4  Семинар тапсырмасы

ҒЫЛЫМИ ЗЕРТТЕУ: ОНЫҢ МӘНІ МЕН ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ. ҒЫЛЫМИ ЗЕРТТЕУЛЕРДІҢ ЖІКТЕЛУІ. ҒЫЛЫМИ ЗЕРТТЕУ ЖҮРГІЗУ КЕЗЕҢДЕРІ.   ҒЫЛЫМИ ЗЕРТТЕУ ӘДІСТЕРІ

 

Талқылауға арналған сұрақтар: 

1. Ғылыми зерттеу оның түрлері мен жіктелуі;

2. Ғылыми білімнің негізгі формалары: факт, теория, гипотеза;

3. Зерттеу тақырыбын таңдау, мақсат пен міндеттерді қою;

4. Проблемалық өрісті және зерттеу мәселелерін әзірлеу;

5. Ғылыми зерттеу жүргізу кезеңдері;

6. Ғылыми зерттеу әдістері;

7. Ғылыми және публицистикалық әдебиеттерді таңдау;  

8. Көздермен жұмыс істеу әдістері;

9. Зерттеу презентациясы.

 

Тапсырма 1. Ұғымдар мен анықтамаларды байланыстырыңыз

1. Нысан

 

А) Қазақстан Республикасы Үкіметінің құрамындағы орталық атқарушы орган.

2. Субъект

Б) әлем туралы сенімді білім алуға бағытталған субъектінің шығармашылық қызметі.

3. Білім

 

В) адамдардың әлеуметтік материалдық және рухани қызметінің өнімі.

 

4. ҚР БҒМ

 

Г) танымды жүзеге асыратын зерттеуші немесе ғылыми ұжым.

5. Таным

 

Д) зерттеу пәні, ғалымның назарын аударатын әлем құбылысы.

 

2-тапсырма. Анықтама беріңіз және сұрақтарға жауап беріңіз:

1. Таным ұғымына анықтама беріңіз;

2. Танымдық процестің деңгейлерін сипаттаңыз;

3. Таным формаларын тізімдеңіз.

 

3-тапсырма. Проблемалық тапсырма. Әрбір зерттеу тәсіліне қатысты өз пікіріңізді білдіріңіз:

1.  Жүйелік тәсіл-зерттеушіні объектінің тұтастығын ашуға, оның ішкі байланыстары мен қатынастарын анықтауға бағыттайды;

2.  Кешенді тәсіл-құбылыстар тобын жиынтықта қарастыруды қарастырады;

3.  Белсенділік тәсілі-психика мен іс-әрекеттің бірлігін ескереді.

 

Тапсырма 4. Жалпы ғылыми принциптер: негізгі ұғымдардың тұжырымдамаларын түсіну:

1.  Объективтілік принципі-құбылыстар пайда болатын және дамитын факторлар мен жағдайларды жан-жақты есепке алуда көрінеді.  Бұл қағида дәлелдеу талабын талап етеді оның мәні барлық ықтимал шешімдерді бөліп көрсету және бағалау, зерттелетін мәселенің барлық көзқарастарын анықтау болып табылады;

2. Маңызды талдау принципін сақтау құбылыстардың болуы мен жұмыс істеу заңдылықтарын, олардың даму жағдайлары мен факторларын, оларды мақсатты түрде өзгерту мүмкіндіктерін ашумен байланысты.  Бұл принцип зерттеу ойының сипаттамадан түсіндіруге және одан құбылыстар мен процестердің дамуын болжауға көшуін қамтиды;

3.  Генетикалық принциптің мәні зерттелетін фактіні немесе құбылысты оның пайда болу және кейінгі даму жағдайларын талдау негізінде қарастыру болып табылады;

4. Тараптардың, элементтердің, қатынастардың, процестің жұмыс істеуі мен дамуының ішкі және сыртқы факторларының әртүрлілігі жүйелі зерттеу принципін анықтайды. Жүйелік тәсіл күрделі объектінің (жүйенің) ерекшелігі оны құрайтын элементтердің ерекшеліктерімен шектелмейді, бірақ, ең алдымен, оның барлық элементтерінің өзара әрекеттесу сипатымен байланысты деген ережеге негізделген.  Бұл байланыстар мен қатынастардың сипаты мен механизмін білу міндеті бірінші орынға шығады.  Бұл қағида біртұтас көзқарас талаптарын сақтауды қамтиды.

 

Тапсырма 5. Мәтінмен жұмыс – «Бүкіләлемдік тартылыс заңы туралы»

Мәтін: - Күнделікті бақылаулар бізді барлық денелер жерге тартылатынына сендіреді. 

1667 жылы астрономиялық бақылау материалдарын талдай отырып, Ньютон өзі тұжырымдаған динамика заңдарын айдың қозғалысына қолданды.  Ол Айдың Жерді дөңгелек орбитада айналатынын білді.  Бірақ дөңгелек орбитада қозғалу денеге центрге тартқыш үдеу беретін қандай да бір күш әсер еткенде ғана мүмкін болады...  Ньютон бұл күш ай мен Жердің өзара тартылыс күші деп болжады. Ньютон мұнымен тоқтап қалмады, бірақ егер олардың өлшемдері олардың арасындағы қашықтықпен салыстырғанда аз болса, ол алған формула бойынша кез келген денелердің тартылыс күшін есептеуге болады деп болжады.  Сондықтан ол ашқан заң бүкіләлемдік тартылыс заңы деп аталды...

Екі дене (материалдық нүктелер ретінде қарастырылады) бір-біріне олардың массаларының көбейтіндісіне тура пропорционал және олардың арасындағы қашықтықтың квадратына кері пропорционал күштермен байланыстыратын түзу сызықпен тартылады.‖.  (Шахмаев Н. м.және т. б. Физика. Орта мектептің 9-сыныбына арналған оқулық).

Тапсырма: осы үзіндіде ғылыми білімнің қандай әдістері мен әдістері айтылғанын тізімдеңіз?

 

Білімді бекітуге арналған сұрақтар:

1.  Ұсынылған оқу жоспары, оқытушы немесе студенттің өзі таңдаған тақырып бойынша аудиториядан тыс өзіндік оқу жұмысы.

2.  Ішінде іздеу жүргізілетін Объектінің нақты бөлігі.

3.  Зерттеу тақырыбын анықтаған және оны шешуді талап ететін жұмыстың нәтижесінде туындаған қарама-қайшы жағдай.

4.  Аксиомаларға негізделген теорияны құру әдісі.

5.  Тұтас немесе күрделі құбылыстың оның күрделі, қарапайым, қарапайым бөлшектеріне психикалық ыдырауынан тұратын зерттеу әдісі.

6.  Факторды нақтыдан жалпыға психикалық ауысу арқылы зерттеу әдісі.

7.  Ойдың белгілі бір фактордан жалпы эмпирикалық жалпылауға және жалпы позицияны белгілеуге ауысуынан тұратын зерттеу әдісі.

8.  Индуктивті әдіс толықтырылады.

9.  Зерттеу тақырыбын анықтайтын және оның дамуын талап ететін жұмыстан туындаған кейбір қарама-қайшы жағдайлар.

10. Мақсатқа жету жолдары мен құралдарын таңдау.

11. Бұл белгілі бір тақырыпта ғылыми зерттеу элементтерін қамтитын студенттердің оқу жоспарында қарастырылған жазбаша жұмысы.

12. Зерттеу пәні.

13. Синтез және талдау, салыстыру, жалпылау, ұқсастық – зерттеу әдістерінің қай тобына жатады.